Välkommen till våra 27 hål med en vacker utsikt över Vättern.

OLIKA SLING-KOMBINATIONER VARJE DAG

Hökensås Golfklubb ligger på östra sidan av Hökensås sluttning med en alldeles fantastisk utsikt över sjön Vättern. På nästan alla 27 hålen syns Vättern som en del av landskapsbilden.
Själva golfanläggningen består av tre stycken separata slingor om 9 hål vardera. Slingorna har olika layouter men håller samma standard och underhålls likvärdigt. Varje dag kombineras två av dessa slingor till "dagens 18 hålsbana", den tredje slingan blir då dagens 9 hålsbana. Samtliga tre slingor startar och slutar vid klubbhuset.

DRIVS HELT ENLIGT KRAV

Golfanläggningen sköts enligt samma metod som för KRAV certifierad jordbruk. En av de få eller kanske den enda i sverige som helt sköts på det sättet. Det är vi stolta över. Hos oss är golfen helt ren och fri från bekämpningsmedel.

KLUBBHUSET

I klubbhuset finns vårt kansli samt en golfshop med produkter från GolfLife som drivs av Gary Geszti och Sandra Krantz, med det som kan behövas för din runda.

Golfrestaurangen i klubbhuset har fullständiga rättigheter.

Under högsäsong är kansliet öppet 08.00-15.00 alla dagar.

Rangen

Vi har 14 mattor på området där du kan sikta mot mål och öva träffsäkerhet.

Via bollmaskinen så har du möjlighet att öva länge och mycket.

En golfstudio inomhus finns att tillgå för att öva lite extra när det är kallt och regnigt!

Övningsområde i anslutning till rangen

Alldeles intill rangen ligger vårt övningsområde. Här kan du öva pitch och chip mot en green från 50 meter och inåt. Här kan man även nöta på sitt bunkerspel.

Puttinggreen

I anslutning till klubbhuset ligger vår övningsgreen. En väldigt fin yta som lämpar sig för putt- och chipträning.

Välkommen till vår utmanande bana - kuperad och oerhört fin där den ligger uppe på Hökensås-höjden, med Vättern som utsikt.