Seniorgolf 2024

Här kommer programmet för 2024 finnas inom kort.

Du som är född 1964 eller tidigare har rätt att delta i seniorgolfen.

Klassindelning

A-klass HCP--- 20,5--Slaggolf

B-klass HCP----20,6--Slaggolf

Du behåller samma klasstillhörighet hela säsongen.

Anmälan görs i GIT hemifrån eller i terminal i klubbhuset senast kl. 20.00 dag före speldag. Var noga med att anmäla i rätt hcp- klass !

På tävlingsdagen skall du senast 08.30 ha skrivit ditt scorekort med hcp och antal slag samt betalat.

Lottning sker manuellt av tävlingsledningen.

Startavgift: 50 kr varav 5:-går till klubbens juniorverksamhet

Tävlingsledare: De som vinner respektive klass ansvarar för nästa veckas tävling.

Val av tee: Herrar, 56/ gul tee, Damer, 47/ röd tee, Herrar fr 75 år - valfri tee. Du behåller samma tee under hela säsongen.

Startordning/starttider: Från två tee, när så är möjligt, med start 09:00

Speldagar: Tisdagar enl. följande:

UPPDATERAS INOM KORT

Säsongsavslutning

3/10 grande finale med sep tävling med lunch och prisutdelning. Alla som deltagit i årets tävlingar är välkomna, men för att erhålla gratis lunch krävs deltagande i min 5 tävlingar.

Veckopriser: 1:a och 2:a pris i A och B- klass och dessutom lottas 2 priser. Närvaroplikt! Min 4 startande/klass för att pris skall utgå.

Poängberäkning:

De 8 bästa i varje klass får poäng enl följande: 10,8,7,6,5,4,3,2.

Deltagande ger 1 poäng. Med mindre än 8 deltagande i en klass räknas poängen bakifrån. Av säsongens 17 tävlingar räknas de 12 bästa.

Vid samma total poäng vinner flest högsta poäng.